مقایسه آریزو 5 با جک j5 :چینی کهنه کار یا نو رسیده زیبا

مقایسه جک j5وآریزو 5

مقایسه جک j5وآریزو 5

 

تحریریه پردیس خودرو :شرکت های مدیران خودرو و کرمان موتور ید طولایی در عرضه خودروهای چینی دارند به طوریکه رقابتی سنگین به این دو چینی ساز به شدت سنگین مشهود به نظر می رسد..این رقبات تا جایی ادامه داشته که به محض عرضه یک محصول در یک بخش خاص توسط یکی از این دو شرکت دیگری هم سریعا بدنبال عرضه یک رقیب سرسخت خواهد بود.

مدیران خودرو که قدمت بیشتری در خصوص واردات محصولات چینی را بر دوش می کشد در بخش سدان های شهری کوچک با عرضه ام وی ام 530 کار را آغاز کرد و بدلیل پیشتاز بودن در ارائه خودروهای ارزان قیمت توانست میزان زیاد از این خودرو را بفروش برساند.اما هیچگاه خریداران این خودرو بدلیل چهره زمخت و نازیبای ام وی ام 530 از خرید خود راضی نبودند و فقط بخاطر قیمت مناسب به خرید این سدان زشت داده بودند.عرصه از آنجایی عرصه  به شرکت مدیران خودرو و ام وی ام  530 تنگ شد که کرمان موتور برای اولین بار جک جی 5 را رونمایی و برای فروش راهی بازار کرد. چهره جذاب و امکانات مدرن وا ز همه مهمتر جعبه دنده اتوماتیک این خودرو باعث شد که جک j5 سریعا به عنوان خودروی محبوب در بین ایرانی لقب بگیرد.

سالها از عرضه جک جی 5 می گذشت و این خودرو تقریبا بدون رقیب در رنج قیمت خود یکه تازی می کرد.اما سال 95 زمانی بود که مدیران خودرو متوجه که اگر کمی دیر عمل کند عملا بازار این بخش را به رقیب خود واگذار کرده است. از همین رو در اقدامی به موقع به سراغ یار دیرینه خود یعنی کمپانی چری چین رفت و محصول جدید آریزو 5 را که به تازگی در چین رونمایی شده بود را برای بازار ایران برگزید.آریزو 5 از هر  لحاظ می توانست رقیبی سرخت برای جک جی 5 تلقی گردد  چرا که از طراحی بروز و امکانات مناسی بهره می برد.

در حال حاضر جک J5 و آریزو 5 در رنج قیمتی 60 تا 75 میلیون یکه تاز بازار بوده  و رقیبی سرخت برای یکدیگر محسوب می شوند اما واقعا کدامیک می تواند ارزش خرید اعتماد کردن را خواهند داشت.در این مقاله قصد داریم بطور کامل به مقایسه جک j5 و آریزو 5 بپردازیم.

 

تاریخچه

جک جی 5

جک جی 5

جک جی 5 در سال 91 بعنوان دومین محصول کمپانی کرمان موتور معرفی گردید. این خودرو در ابتدا با جعبه دنده دستی  5سرعته دستی عرضه گردید و سپس کرمان موتور با توجه به تغییر نگرش بازار به سمت جعبه دنده اتوماتیک ،این خودرو را با گیربکس 4 سرعته تیپ ترونیک اتوماتیک در لیست محصولات خود جای داد.جک جی 5 همزمان با ایران در کشورهای آمریکای لاتین نظیر برزیل نیز عرضه می گردید.

 

[بهتر است بخوانید: 5 دلیل برای اینکه چری آریزو 5 بخریم]

 

 

 آریزو 5

آریزو 5

در مقابل آریزو 5 برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو 2015 رونمایی شد و یک سال بعد این خودرو بر روی خط تولید رفت .



برای ادامه مطلب به وب سایت پردیس خودرو مراجعه نمایید و یا اینجا کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.